fredag 2 december 2011

Från julkänslor, köttbullemacka, grym värld, till kärlek som ska segra.

Denna kväll hade jag riktigt mycket julkänslor i kroppen. Så för att maxa denna känsla tog jag cykeln och drog till konsum. Hmm, what? Tänker ni nu. Ja, alltså jag drog dit för att inhandla en amarylis (den heter väl så?) och två julstjärnor samt köttbullar, som redan fanns i frysen upptäckte jag när jag kom hem, rödbetssallad, gott bröd och tomtegröt. Tänkte sitta i min ensamhet och njuta utav detta till ljudet av p3 dokumentär. Valde den senaste sändningen om Pela. Och där rök julkänslan totalt. Köttebullemackan satte jag i halsen och började grina. Fy f*n så hemskt! Så sorgligt! Alltså jag finner inga ord för hur vidrigt och sjukt hedersmord är. Jag vet inte om jag kan rekommendera er att lyssna på just den sändningen, jag klarade faktiskt inte av att lyssna på hela. Åh, vilken grym värld vi lever i.

Men trots detta mörker, så får vi inte gräva ner oss och deppa. Vi som kan bör sprida kärlek. Så mycket mycket mycket kärlek vi kan så att det får segra över det onda! För kärleken kommer att segra tillslut. Det är jag övertygad om. 

2 kommentarer:

  1. "Den som älskar mest vinner" Och det vet vi ju vem som gör! ;)
    Kram på dej och hoppas att du känner dig gladare idag!

    SvaraRadera
  2. Precis! Håller med dig fullständigt! :) Kram å tack det gör jag. Du är fin du!

    (Ps. det är jag Elsa, har bara inte loggat in mig på bloggen)

    SvaraRadera