tisdag 27 december 2011

Hej allesammans!

Jag tar ett litet break från bloggen efter detta inlägg. Och återkommer nog när jul, nyår och tenta är avklarade tror jag. Det är faktiskt lite hårt att vara mig för tillfället ska jag passa på att säga. När familjen roar sig med det ena och det tredje så måste jag plugga, tack vare en tenta som är lagd den 3:e januari (vilket jag nog nämnt tidigare). Suck. Jag skulle bara vilja säga; "ta er i brasan" till dem som har hittat på det datumet! Men det skulle inte ändra någonting.

Tänkte för övrigt dela med mig av mitt nyårslöfte för år 2012.
Jag har bestämt mig för att detta år ska bli utmaningarnas år. Jag tänker göra det där jag vill men inte riktigt vågar eller orkar. Utmana mig själv i lifvets områden. (Tror jag undviker att skriva i lifvets alla områden.)

Med utmaningarnas år så menar jag inte att det enbart är mina önskningar och drömmar som ska stå i fokus. Med syfte att det bara är jag som ska utvecklas och växa som människa. Även om det såklart är en del i det. Känner mig lite pk nu. Men jag skulle verkligen vilja leva mer osjälviskt. Så att tänka mer på dem runtomkring mig på ett större sätt än på ett "vardagssnällsätt" är något jag verkligen vill utmana mig i också.
Jag tror att jag får fundera ut lite mer konkret vilka mål jag ska sätta upp bara. Så att det inte blir för stort och luddigt av det hela. Men kanske att tanken "jag gör det ändå, trots att jag inte vågar (eller orkar)" kan få vara det ständiga ekot i huvudet när jag stöter på nya, läskiga, svåra, spännande och obekväma saker detta nya år.

Kan inte ni vara lite söta och berätta vad ni har för nyårslöfte? Skulle vara roligt att veta tycker jag. Eller är det något man inte ska berätta för andra flera dagar innan tolvslaget? Bringar det otur? Ni som är skrockfulla kan ju få slippa berätta isåfall. Men ni andra som inte är det, kan väl skriva en rad eller två?


Vill slutligen önska er ett gott, nytt och spännande år 2012, med allt vad det innebär. Kram/Elsa

4 kommentarer:

  1. Håller med. Visst måste man utmana sig själv med ett nyårslöfte som kan bli själviskt, som nästan alltid, men jag skulle t.ex. kunna tänka mig engagera mig i en välgörenhetsorganisation för att hjälpa andra och inte bara göra sådant i livet som är till för migmigmig. Jag har inte riktigt kommit på något nyårslöfte än, ska fundera lite. :D

    SvaraRadera
  2. Det låter mkt bra Helena. Vi kanske kan engagera oss i någon tillsammans?

    SvaraRadera
  3. Mitt nyårslöfte är att följa min magkänsla mer. Göra bara det som känns bra.

    SvaraRadera
  4. Låter som ett bra nyårslöfte det där. För egen del lovar jag mig själv att försöka vara lite mindre impulsiv och jobba färdigt med projekt innan jag påbörjar nya!

    SvaraRadera