tisdag 20 december 2011

Jag vet inte om

ni kanske vill veta lite mer om vad som händer i lifvet mitt?
Det händer faktiskt inte sådär jättemycket kan jag ju erkänna redan nu på andra raden. Skulle vilja ha lite mer action runtomkring mig om sanningen ska fram. Men, men. Det kommer. För den som väntar på något gott...
Nej men nu i veckan ska jag på lite julmys i ett supermysigt hus. Faktiskt i detta hus som jag så vackert beskrev i min förra blogg:

Onsdagen den 22 december, 2010
En kväll så var jag och systeryster och julpysslade hemma hos ett jäng härliga människor inne i stan.
Huset som de här härliga människorna bodde i var från 30-talet, cirkus. Ett sådant där charmigt stenhus
med stora fönster och en massa vackra detaljer utanpå ni vet.

När man steg in genom porten möttes man av ett svartvitt golv och röda inbjudande ytterdöttar. Dörren vi gick in i hade en underfundig lapp utanpå, som jag tyvärr glömt vad det stod på. Tända ljus stod förresten också utanför i trapphuset. Inuti var det supermysigt, högt i tak. 50-tals känsla i köket, turkosa skåpluckor. Vardagsrummet hade trägolv och var lagomt stort. Toaletten var superliten. Med ett handfat i ett annat litet rum. Charmigt inrett i vintage och konstnärsstil. Jag gilla't verkligen skarpt!

Men det allra bästa med detta hus var att alla kände varann. Alla grannar var alltså kompisar med varann. De var kompisar redan innan de flyttade in där.
Detta kom sig av att en kände fastighetsägaren på något vänster, så hon kunde se till att hennes kompisar också fick flytta in där i varsina lägenheter. Känslan var som ett kollektiv typ. Väldigt mysigt och familjärt.

Jag drömmer själv om att få bo sådär någon gång i mitt liv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar