söndag 27 november 2011

En konversation mellan mig och Babben Larsson.

Jag skickade ett friendrequest till Babben på fb år 2008, på våren någon gång. Hon tackade ja till detta. Och det fick mig att bli lite fundersam på om det verkligen var hon. Så för att ta reda på det så skrev jag först på hennes wall, där jag frågade om hon var Babben på riktigt. "Ja det är jag som är Babben, try me" svarade hon. Jag tänkte därefter ut en strategi för att testa henne. Och hur strategin gick till kan ni se här nedanför.

Thursday, april 24, 2008 at 23:43:52
Hej Babben! Nu testar jag dig lite grann... är det du på facebook eller är det någon annan som utger sig för att vara du? Jag känner mig lite som en snok nu... men jag kom inte på något bättre sätt än att leta upp din hemsida för att ta reda på om det är du på facebook. Sedan har jag en annan fråga till dig. Vad har du för någon dold talang? (Du får gärna ge mig svaret på facebook). Ha en toppen dag!
Kram/Elsa

Fri, 25 apr 2008 at 00:02:25
Hej!
Nu var du smart! Det här är ett bra sätt att veta att det är jag som är jag - som jag skrev: Try me - and you did! Jag reggade mig på facebook mest på kul för att ingen annan skulle sno min id som så många andra offentliga personer råkat ut för. Då kom det mängder med friend requests och var ju himla kul och på den vägen är det. Jag loggar inte in så ofta, ska inte in mera nu på nån dag eller två, men om du skriver ett meddelande till min in-box (som inte innehåller dold talangfrågan utan bara en syftning på att du ville veta nåt om mig) så kommer du att vara helt säker på att det är jag som är jag - även på FB när jag svarar dig.
Med vänliga hälsningar Babben

Den 27 april 2008 22:30:04
Halloj!
Hehe, visst var jag! :) Jag tog fasta på dina ord! Men det var ju smart av dig att du skaffade face innan en "låtsas-Babben" gjorde det! Jag måste säga att du verkar vara otroligt ödmjuk som tar dig tid att svara på de meddelanden du får. Det tror jag inte att det är så många kändisar som gör. Fortsätt att vara så ball som du är! :)
Peace! /Elsa 



Ps. Tyvärr så minns jag inte vad Babben svarade på dold-talang-frågan. Har kollat i min inbox, men meddelandet från Babben finns inte kvar, kanske för att hon tagit bort sig från fb?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar