fredag 3 februari 2012

Ett av mina största problem är

att rensa papper. Jag vet inte varför, men det tar mig verkligen tusen år. Listor, tidningsutdrag, brev, kontobesked, betyg, biobiljetter och så vidare. Jag har så grymt svårt för att slänga't. Så för att slippa att göra just det så intalar jag mig att det är minnen som jag kommer att glömma bort om jag inte sparar dem. Eller så är det sjukt viktiga papper som jag kommer att få sota för senare om jag slänger bort dem.
Men sanningen är ju såklart den att jag aldrig tittar på de där papprena förutom när jag rensar dem. Så anledningarna till att ha dem kvar är ju egentligen bara påhittat struntprat.
Jobbigt nog så är jag också redigt ostrukurerad när det kommer till detta. Jag vet aldrig vart jag ska lägga det där som jag "bara måste" spara. Vilket resulterar i att jag lägger't i en annan hög bara. Och så håller jag på sådär i ett x-antal timmar. Inte det roligaste jag vet precis, som ni säkert redan hajjat, så jag gör sällan klart'et. Påbörjar ofta ett annat projekt istället, med högarna kvarliggandes i bakgrunden. Ångesten som kommer ur högarna är dock inte lika lätt att skaka av sig tyvärr.

Men hursomhaver så hittade jag en halvrolig lista (jag skriver väldigt ofta listor på allt möjligt) när jag höll på att rensa mina papper nyss.

En lista på saker som gör mej ganska/mkt irriterad. (Dataskrivet till och med)
På första plats kommer:
* LUNARSTORM. (Haha. När var det inne? 2001 någon gång?)
* Att lukta svett
* Gå upp kl. sju eller sex på morgonen
* Prislappar som sabbar och kletar fast på grejjen man köpt
* När folk säger va för många ggr
* ALLA SKETNA DOKUSÅPOR
* Ketchupflaskor som ger ifrån sej pruttljud, fast att det finns ketchup kvar (och de som det trillar ut en snopp ifrån... haha)
* November, December, Januari, Februari, Mars
* När affärerna börjar med skyltningen låångt innan själva högtiden är. Som julskyltningen som börjar redan på hösten... de förstör ju!!
* ORÄTTVISOR
* Folk som luktar svett eller något annat otrevligt
* Utseendefixering
* Tjejer som säger att de inte är feminister. De vet nog inte vad det handlar om överhuvudtaget.... jag menar man är ju emot sej själv isåfall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar