torsdag 16 februari 2012

Baksession

Jag och mammi har haft en baksession ikväll. Ojojoj, vad kakdeg och smet det blivit. Ligger just nu och guppar runt i min mage. Shit alltså. Falsk toscakaka, som blev totalt misslyckad, havre och russinkakor, som jag tydligen som barn tjatade om att att mamma skulle baka till mig på mina födelsedagar. Haha. Mmmm, va gött. Men det kan ju bli för mycket av det goda. Något som jag erfar precis just nu, i skrivandets stund.

Näe, hur orkar ni läsa denna blogg? Så totalt ointressant.
Det känns som att jag på något vis gör det lite med flit, skriver om en massa blajj bara för att göra en liten protest mot alla "se-på-mig-jag-är-bäst-bloggar". Det här har väl kanske på sistone blivit ett forum där jag får skriva av mig om det där som är lite trist, lite omärkvärdigt och lite oväsentligt för att få ventilera. Eller på sistone? Men jag skulle ändå vilja påstå att jag skriver om det med en liten touch av berättarglädje och fantasi för att få det att verka lite intressantare än vad det i själva verket är. Nej jag vet inte. Ibland får jag ju till de där djupa inläggen om livsvisdomar och så också. Så det är väl inte bara blajj. Nej jag var nog kanske inte helt rättvis mot mig själv ändå? Å jag fiskar inte alls efter kommentarer från er. Nejdå.

Hej på er! Nu ska jag skära upp toscakakan därnere.*

* Intresseklubben antecknar förstår jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar