tisdag 7 februari 2012

Det började med

att jag såg reprisen "på spåret" igår. Där en fantastisk brud äntrade scenen och framförde sin egen version av the whole of the moon. Men jag uppfattade inte riktigt hennes namn genom tv-rutan så jag blev tvungen att googla (vad skulle man göra utan google?). Och fick fram; Amanda Hollingby Matsson, tidigare Amanda Bergman, HajenJaw Lesson och numera med artistnamnet Idiot WindHajen hade jag hört talats om innan, men jag hade inget ansikte på henne så jag visste inte att det var samma person. Men det visade det sig visst att det var. Så.. alltså ibland känns svenskan så fattig, hmm, en svengelsk variant får det väl bli då.. najsigt (?) när pusselbitarna tillslut faller på plats.
Men hennes röst alltså, wow! Så otroligt vacker. Hon sjunger på ett så enastående innerligt och intressant sätt. Finns på myspaceLyssna!
Så om jag ska sia om framtiden i min lilla spåkula så tror jag att hon kommer att bli riktigt stor. Om hon nu inte redan är det? Det kanske är jag som har dålig koll. 

Det började alltså med reprisen "på spåret" och nu är jag såld.

Mitt i mitt detektivande så halkade jag in på popbrus.blogspot.com ocksåVerkar vara en 
inspirerande blogg för den som vill upptäcka ny, skön musik.

Psst..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar