fredag 6 januari 2012

Hej från soffan!

Här sitter jag en fredagskväll som denna, alldeles allena och håller på att spricka. Men det gör inget. Det förstnämnda gör inget alltså. Men det sistnämnda känns väl en aningens jobbigt och gör något då kan man kanske säga (?). Har blivit serverad hembakad pizza av syster och 1 glas cola till det (så det är därför jag håller på att spricka). Jag har lite hemskt nog blivit lite småberoende av cola. Eller nej, det har jag inte. Men jag kan längta lite efter ett glas cola ibland. Absolut inte varje dag dock. Hursomhelst så har denna fredag varit en väldigt stillsam dag. Men jag har faktiskt gjort lite nytta också, så jag har alltså inte bara legat i soffan och jäst. En dag går så otroligt fort. Trots att jag inte fyllt denna dag med något jättevettigt så har den bara svischat förbi. Märkligt. Ja om ni nu vill veta vad jag har sysselsatt mig med idag så ska ni få veta det. Jag har tvättat och strykt mina nya fina indiska gardiner, ätit lite bacon och ägg till brunch, slösurfat runt på lite bloggar och SvD.

När man är inne på fb och skådar sina lite mer medvetna och kulturella vänners statusuppdateringar som handlar om något politiskt eller liknande så känner jag att jag inte vill vara sämre. Jag har därför börjat, nej inte därför, men jag har blivit inspirerad till att kolla in lite mer intelektuella sidor på nätet pågrund av detta (blev väl kanske inte det precis just idag, det har smygit sig på kan man säga). Detta har även att göra med att jag inte har någon tv (så nej jag betalar inte tv-licens, om radiotjänst nu läser detta så vet ni hur läget är) så jag hänger liksom inte riktigt med i vad som händer där ute i världen. Så min portal till resten av världen tänker jag ska få bli DN eller SvD. DN gillar jag faktiskt riktigt skarpt. Päronen prenumerar på den på helgerna. Den är egentligen roligare att läsa i tidningsform. Men hallå förresten, syster ska ju få en prenumeration. Prima. Så räddningen är nära kan man säga. En annan portal till verkligheten, eller till världen är ju p3. Lyssnar mer eller mindre på den fantastiska radiokanalen varje dag.

Ja så nu vet ni, efter att ha läst detta, den nakna och ointresanta sanningen om mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar