onsdag 30 maj 2012

Jag har

ett fågelbo utanför mitt fönster och en otrevlig ovana att peta ut små kråkor ur näsan. Nästan hela dagen lång hör jag de små liven kvittra för livet. Mellan varven dyker den efterlängtade fågelmamman upp med en liten mask eller något annat och kvittret upphör för en stund, för att sedan börja när fågelmamman lämnar boet igen. Jag har försökt att sträcka ut huvudet för att få skåda de säkerligen halvnakna och halvfula små ungarna, men utan någon succé. Ligger nu på min bäddade säng med indiskt överkast och tar mig en lur samtidigt som sommarbrisen och fågelkvittret sipprar in genom fönsterspringan och fyller mitt vardagsrum. Det är sommar.

3 kommentarer:

  1. Dodetot lolåtoteror sosomom dodu hohadode enon momycockoketot bobrora efoftoterormomidoddodagog igogåror! :D Sosnonacockoka omom cocarorpope dodiemom, poprorecocisos sosomom dodetot soskoka vovarora. Kokroramom fofrorånon Hohelolenona


    POP.SOS. Du kan väl ditt rövarspråk??!?!?! DET FÅR MAN HOPPAS ANNARS BLIR DET SVÅRT ATT LÄSA MIN KOMMENTAR. :D /

    SvaraRadera
  2. Hohahoahohahoh! Vova rorololigog dodu äror! :D

    SvaraRadera
  3. Ja det var faktiskt en nice eftermiddag, sen blev det trappan och öl på världens efter det. Så carpe-diem-andan följde med hela dagen kan man säga. Jag bokar ticets till föreställningen nästa vecka då. Puss

    SvaraRadera