måndag 5 mars 2012

Bitterfittan; 3 saker som stör mig just nu.

1.) Bloggtiteln som envisas med att skifta mellan 2 olika typsnitt. Jag kan inte för mitt liv begripa varför det ska bli så VAREVIGA gång man klickar in på bloggen? Så grymt störigt!

2.) Mitt hår. Kanske ett aningens större störmoment än det förstnämnda. Men denna lista har egentligen ingen rangordning.
Så vart ska jag börja? Mitt hår kan nog vara det tråkigaste håret som någonsin skådats. Stripigt, utan volym, fett, livlöst. Och det liksom bara hänger som dött barr längs sidorna och får mig att känna mig som den gråaste personen i hela världen. Jag har alltid haft en liten dröm om att ha långt hår. Men alltid när jag sparar ut det så inser jag att det är för tunt och tråkigt för att kunna se bra ut i långt. Det tycks dock vara något jag ständigt glömmer när jag har kort hår. Jag tror väl kanske att jag någon dag bara ska vakna upp med tjockt och vackert hår så att det går att ha långt hår. Men i väntan till dess har jag tänkt att permanenta det. Problemet är bara att jag aldrig kommer till skott. Och när jag väl har långt hår så är det för slitet för att permanentas och då måste jag klippa av det. Och när det är avklippt så vill jag ha långt hår, för jag vill ju ha permanentat någon gång. Och kort hår blir ju bara tantkrull om det permanentas. Så då måste jag återigen spara ut det. Och sådär håller det på i oändlighet.
Jag kanske egentligen bara borde bryta denna meningslösa cirkel och snagga av hela skiten. Men kruxet med det skulle vara att jag 1. skulle se ut som en köttbulle 2. se väldigt konstig ut pga att jag har en "grop" i bakhuvudet. Fast det kanske ändå skulle överväga det andra?

3.) Min dåliga karaktär i otillskotthet. Påhittat ord för att aldrig eller sällan komma till skott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar