fredag 23 september 2011

Har idag

köpt ett par skit-tighta svarta jeans och en stor godispåse.
Hur denna ekvation ska gå ihop är en gåta. Jag vet inte riktigt hur jag tänkte där, när jag valde de ruggigt tighta brallsen i affären, som jag fick pressa ihop så till den mildaste grad så att magen blev helt ihopkörd, för att få upp blixtlåset. Eller hur jag tänkte när jag några minuter senare grävde loss efter godis i godisaffären. Och matade på med skopa efter skopa. Och kom ut med "världens" största påse.

Skev verklighetsuppfattning?
Ja, något kanske.

Jag sitter just nu i de nyinköpta brallorna som inte går att stänga och godiset i min hand och känner mig lite som ett fiasko.

Vill jag låta de nyinköpta brallsen hänga kvar i garderoben och samla damm medan jag blir fetare och fetare? Eller vill jag gå runt med byxorna på halvstång?
Ja det är väl någon utav de alternativen som jag får välja mellan...
Eller inte!
Nu kommer mitt försvarstal:
Den där gottepåsen, är faktiskt en ones in a monthtime grej, och nu pratar jag fullkomlig sanning, och den kommer nog inte att märkas av sådär jättemycket (hopefully).
Och till mitt ytterligare försvar så måste man faktiskt få fira ibland. Och nu firar jag att jag klarat av 4 veckor som universitets-student. Weeeheeej!



(Det jobbiga med detta. Såhär i efterhand. Var att jag inte alls firade. Eller jag njöt liksom inte det minsta av denna göttepåse. Som jag så hade levt mig in i att jag skulle göra. Istället så satt jag där i mitt mörka vardagsrum och snaskade på med hålögd blick. Och kände mest bara, att detta var himla frutansvärt onödigt.
Så jag spar denna lilla bloggbikt i mitt minne, och ska försöka återgå till denna nästa gång jag känner att jag bara måste fiiirrraaa med sötslisk!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar