lördag 16 juli 2011

Dagens fundering.

Jag brukar gå till biblioteket lite då och då för att uträtta ärenden på internet bl.a. Och någon gång under tiden jag är där, så lyckas jag på något sjukt vänster alltid få syn på Bertrand. A l l t i d. Det slår aldrig fel. Har jag inte sett honom när jag går in så ser jag honom när jag går ut och har jag inte sett honom på undervåningen så ser jag honom på övervåningen. Every fucking time.

Och detta får mig såklart att börja undra om han går dit varje dag? Eller råkar han bara gå dit just när jag går dit? Alltså ett sjukt jädra sammanträffande som slagit in minst 5 gånger nu på 2 veckor! Vilket känns ganska otroligt. Men om det är så att det är ett sammanträffande, varför just jag?!
Jag vill ju och hoppas på att det är det första alternativet som stämmer. Att han går dit varje dag. Så att det där eventuella sammanträffandet inte försöker säga mig något.

Men jag kan inte låta bli att fundera vidare. Vad gör Bertrand på dagarna? Är han abetslös? Är han väldigt ensam och går till bibban för att träffa nya människor? Eller älskar han böcker (alternativt bibliotekarierna) så totalt himla mycket att han bara måste spendera flera timmar där varje dag?
Ja det är det jag sitter och funderar på just nu. Inte sådär jättespännande kan ju tyckas. Men jag ville ändå dela med mig av detta till er, kändes viktigt på något vis ;).
Vad funderar du på just nu, som läser detta? Eller vad funderade du på innan du läste detta, kanske jag ska fråga?

Och för er som inte vet vem Bertrand är (misstänker att det är samtliga) så kan jag berätta att det är en enormt speciell man (dock ej förståndshandikappad), som inte känner till de där oskrivna sociala reglerna.
Han kommer liksom alltid lite för nära. Och är ganska så påträngande med sitt sätt att vara och de opassande frågorna han ställer till en när man träffa på han. Jag har hållt mig på rejält avstånd när jag fått syn på han de här senaste gångerna, så jag har inte råkat ut för detta jag nämner nu, på väldigt länge tack och lov.
Jag känner inte honom personligen. Men han är som en avlägset bekant till mina päron, skulle man kunna
säga.


Ps. Bertrand heter något helt annat i verkligheten.

1 kommentar: