fredag 22 april 2011

21:20

På väg hem från jobbet och upptäcker till mitt förtret att det är punka på bakdäcket! Jämmer och elände! Måste vänta på bussen som dröjer aplänge.
Men som tur är så kommer en såndär skön buss tillslut, som nästan gör all väntan värt det, ja en såndär skön långfärdsbuss som har mjuka goa säten, som man bara vill sitta kvar i, i flera timmar helst, så att man somnar.
Men efter 10 minuters bussfärd är bussen redan inne i stan. Och det är dags att kliva av.

Får sjuka cravings efter choklad, just när min fot möter trottoarskanten. Choklad, choklad, choklad. Aaaaah, så fort jag kommer innanför dörrn så ska jag sätta tänderna i den där chokladbiten som jag har hemma i skafferiet.
Men mina chokladtankar avbryts tvärt av att jag ser en tjej framför mig som håller en mcdonald's påse i näven. Om jag ändå inte skulle ta och köpa en burgare eller två och gluffsa i mig, då kanske mina chokladcravings lägger sig, och så slipper jag få i mig en massa socker. Fett är ju ändå bättre än socker har jag hört.

(Mcdonald's tanken blev till handling.)

Så här sitter jag nu och har gluffsat i mig burgarna, och pommen, och en del av ketchupen. Och känner mig inte ett dugg hälsosammare. Vilket jag förstås inte har varit heller. För det är ju med största sannolikhet en hel del socker i de där burgarna också. Och fettet som de dryper utav, är ju inte det bästa för kroppen direkt.

Ok, jag visste ju allt detta redan innan. Men det känns som att allt det där hamnar i skymundan, när man är sjukt sugen. Då är alla ursäkter godtagbara. Även de dåliga. Tyvärr.
Nu blev helt plötsligt toppen ännu längre upp, och svårare att nå. Men jag ska ta mig dit så småningom. Jag pratar om "nyttighetstoppen", om man nu kan kalla den för det. Men ni vet vad jag menar, förhoppningsvis.


Imorgon väntar en ny dag. Och då tar en nya tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar